6 ranných zvykov pre získanie pozitívnej energie na celý deň

6 ranných zvykov pre získanie pozitívnej energie na celý deň

Pridané: 16.11.2017 11:45:04

„Keď ráno vstaneš, poďakuješ za svetlo, svoj život a za svoju silu. Poďakuj za tvoje jedlo a radosť zo života. Ak nevidíš žiadne dôvody pre vďačnosť, chybu hľadaj v sebe.“ – Tecumseh

Zvyky, ktoré si ráno vytvárame – pozitívne alebo negatívne – často určujú charakter zvyšku nášho dňa. Ak si vytvoríš a pravidelne precvičuješ dobré ranné zvyky, zvýši sa pravdepodobnosť, že budeš mať krásny deň.

Naproti tomu, negatívne ranné zvyky sa často prejavujú tým, že budeš mať podradný deň.
Pre dobrú kvalitu tvojho dňa je prvoradý dobrý spánok, ale ten predstavuje len jednu časť rovnice. Po prebudení sú naše ranné zvyky pravdepodobne rovnako dôležité ako kvalitný odpočinok.

Kvalitný spánok, ako aj dobré ranné zvyky, sú znakom toho, že sa o seba staráš. Umožnia ti podporiť tvoje najlepšie osobnostné stránky v každej snahe, ktorú cez deň podnikneš.
V tomto článku sa budem venovať šiestim ranným zvykom, ktoré ti pomôžu zabezpečiť pozitívnu energiu – a mnohé ďalšie prínosy – v priebehu prvých hodín po zobudení. Tu je šesť spôsobov, ako si zlepšíš svoju „rannú hygienu" a naštartuješ svoj deň:

#1. Zabudni na chvíľu na svoj smartfón

Namiesto toho si zaveď denník, do ktorého by si zapisoval svoje sny, ciele a ambície. Napadne ťa náhle skvelá myšlienka počas spánku alebo hneď po prebudení?

Napíš si to do svojho denníka. Drž si svoj denník pri posteli a čítaj si niektoré jeho časti. Toto je silné cvičenie, ktoré naplní tvoju myseľ pozitívnou energiou, na rozdiel od znepokojujúcich pocitov a neustáleho ponáhľania sa či stresu, za ktoré si častokrát môžeme sami. 
O svoje úlohy a povinnosti sa budeš starať jednoduchšie, ak svoj deň začneš pozitívne naladený.

#2. Medituj

Meditácia je preukázateľne pozitívna na tvoju myseľ. Vedecké štúdie (niektoré uskutočnené na Lekárskej fakulte Harvardovej univerzity) naznačujú, že meditácia udržuje náš mozog pozitívnejším, výkonnejším a všímavejším.
Na rozdiel od všeobecného presvedčenia si meditačné cvičenia nevyžadujú neustále sedenie po dobu 30 minút až hodinu (hoci môžeš, je to skvelé!).
Cvičenie zamerané na hlboké dýchanie človeka a iné súvisiace fyzické a duševné podnety môže byť účinné v 5, 10 alebo 15 minútových časových intervaloch.
Keď si človek zvykne na toto cvičenie – a uvedomí si jeho široké množstvo zdravotných prínosov – urobí si z nej svoj obľúbený ranný zvyk.

#3. Precvičuj predstavivosť

Podobne ako v prípade meditácie, tak aj pri precvičovaní predstavivosti sa u ľudí spozorovali jasné prínosy pre zdravie.
Predstavivosť jednoducho vytvára duševný obraz niečoho. V tomto prípade obraz toho, ako ideálne vnímaš svoj deň.
Napríklad, pred príchodom do práce si predstav trasu, ktorú prejdeš. Interakcie, ktoré zažiješ. Úlohy, ktoré dokončíš. A aký pocit chceš mať z celého dňa.
Toto cvičenie predstavuje silný spôsob, ako prekonáš mnohé požiadavky, ktoré na nás kladie spoločnosť – pokojným a pozitívnym spôsobom.

6 ranných zvykov pre získanie pozitívnej energie na celý deň

#4. Urob si rituál z pitia teplého nápoja

Číslo 4 je zvyk, ktorého cieľom je priniesť pocity oživenia a zamerania sa na povrch. Nezáleží na tom, ktorý nápoj si vyberieš, hoci je dobré vymeniť raz za čas kávu za čaj alebo teplú citrónovú šťavu.
Teplý nápoj stimuluje tvoj metabolizmus, prečistí ústa a hrdlo a prinesie príjemnú energiu. Pri popíjaní nápoja si vychutnaj jeho chuť v ústach a jeho účinky na telo, keď prehltneš. Pozorne sa zameraj na všetky pozitívne pocity, ktoré zažiješ po každom dúšku.

#5. Maj dobré držanie tela pri vstávaní z postele

Väčšina ľudí sa bojí vstať a čeliť novému dňu. Vyjsť z postele je často odvážna bezmyšlienkovitá činnosť – zdanlivo malá dohoda so sebou, ktorá má však dôsledky.
Skvelý, jednoduchý rituál je vstať z postele vo vzpriamenej polohe. Ak to chceš urobiť, prevráť sa na pravý bok, a potom sa posaď. Pomaly krúž vrchnou časťou tela, polož si chodidlá na podlahu a pomaly sa postav s vyrovnanou chrbticou.
Nielen že je to najpríjemnejší spôsob ako vstať ráno z postele, ale tiež zmierňuje tlak na tvoje srdce a chrbát.
Jednoduchý zvyk, ktorý odštartuje tvoj deň správne!

#6. Jedz kvalitné, dobre vyvážené raňajky

Raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa. Sú celkom opodstatnenou zásadou, ktorú mnohí ľudia ignorujú. Raňajky slúžia ako palivo pre celé telo, zvyšujú našu energiu, zlepšujú náladu a tvorivosť.
Existuje množstvo receptov dostupných na internete, ktoré môžeš použiť. Alebo sa nechaj inšpirovať našich seriálom o raňajkových inšpiráciach osobností či ranných rituáloch. 
Skús ovsenú kašu, vysmaž si vajíčko, alebo zjedz nejaký celozrnný toast s trochou džemu alebo masla. Podobne ako v prípade teplého nápoja, raňajkuj denne s plným vedomím a s vďačnosťou. Nájdi si čas na to, aby si si pohodlne sadol a vychutnal si všetky chute pri jedení raňajok.

Sleduj nás na facebooku

Nenechaj si ujsť každodennú šťavnatú a farebnú inšpiráciu jedál z našich kokosových misiek!

Dať like

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info